niedziela, 2 sierpnia 2015

Lawendowiec

Odkąd dostałam lekkiego "kręćka" na punkcie lawendy próbuję ją również przemycić do kuchennych przepisów.
Nie jest to łatwe gdyż smak i zapach lawendy nie jest tak popularny jak chociażby mięty i nie każdemu przypada w kubki smakowe,ale próbuję przekonać "niewiernych" :)
Tak czy inaczej zrobiłam ciasto ,które nazwałam LAWENDOWIEC :) , a które smakuje naprawdę wyśmienicie i mam nadzieję ,że takie będzie za każdym razem gdy będę je robić.
Dzięki dodaniu borówek do masy ciasto jest delikatnie kwaskowe z lekką nutą lawendy.
Do jego zrobienia użyłam biszkoptu bez proszku do pieczenia ,a przepis wzięłam stąd

SKŁADNIKI:

  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej 
  • 3/4 szklanki cukru 
  • fioletowy barwnik spożywczy
WYKONANIE :

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę dodając pod koniec ubijania cukier. 
Następnie dodajemy po jednym żółtku i dalej ubijamy masę.
Dodajemy barwnik spożywczy wg uznania - ja dałam troszkę na końcu noża.
Mieszamy na jednolitą kolorystycznie masę , a następnie dodajemy  wymieszane ze sobą obie mąki przesiewając je przez sito do masy i delikatnie całość mieszamy.
Pieczemy przez ok. 30 minut w dobrze nagrzanym piekarniku ( ok 180 stopni) do suchego patyczka.
Pozostawiamy jeszcze przez kilka minut w piekarniku z lekko uchylonymi drzwiami ,a następnie wykładamy na blat wyłożony papierem do pieczenia odwracając ciasto do góry dnem.
Dzięki temu zabiegowi ciasto będzie idealnie równe i takie jest :)
Po wystudzeniu biszkoptu przekrawamy go na dwie części .

SKŁADNIKI NA MASĘ :

  • 200 g borówek amerykańskich ( mogą być też leśne) 
  • 1 kubek śmietanki kremówki - 330 ml 
  • 250 g serka mascarpone 
  • ok. 70 -80 g cukru  
  • 2 łyżki cukru lawendowego
  • 1 łyżeczka żelatyny spożywczej 

WYKONANIE :

Borówki umyć , włożyć do garnka i zagotować ciągle mieszając.
Gdy zaczną nabierać ciemniejszego koloru i lekko się rozpadać zmiksować je blenderem.
Powstały gęsty sos pozostawić do ostudzenia.
Żelatynę rozpuścić w dwóch łyżkach zimnej wody i pozostawić aby spęczniała.
Następnie podgrzać ją aby się rozpuściła.
Cukier lawendowy( może być z kilkoma kwiatkami lawendy ) i zwykły cukier zmielić w młynku do kawy.
Śmietanę ubić na gęstą masę mikserem dodając do niej cukier puder, a następnie po łyżce dodawać ser mascarpone i dalej ubijać.
Dodać rozpuszczoną żelatynę i sos borówkowy, delikatnie wymieszać i wyłożyć na pierwszy blat ciasta.
Przykryć drugim blatem i wyłożyć resztę masy , a następnie udekorować ciemnymi owocami typu jeżyny , borówki.

SMACZNEGO :)








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz