niedziela, 14 września 2014

Lawendowy cukier


W internecie krążą różne przepisy na lawendowy cukier i jego zastosowanie.
Jako ,że w tym roku można by rzec lawendy suszonej było u mnie pod dostatkiem więc zrobienie lawendowego cukru nie stanowiło żadnego problemu.

Tak więc i ja postanowiłam spróbować zrobić swój cukier zwłaszcza teraz gdy moim  umysłem zawładnęła lawenda :)


SKŁADNIKI :

  • lawenda suszona - 4 łyżki 
  • cukier ok 0,5 kg 
WYKONANIE :
Suszoną lawendę otrzepać z kwiatów , które właśnie wykorzystujemy .


Około dwóch łyżek cukru i jednej łyżki lawendy zmielić w młynku.


Następnie ten zmielony cukier połączyć z resztą lawendy i cukrem.


Przesypać do szczelnego naczynia i w ten sposób przechowywać.

Cukier lawendowy należy używać według własnych upodobań i zachcianek kulinarnych :)

Oczywiście proporcje lawendy do cukru w tym przepisie to tylko moja sugestia.
Można zastosować mniej lub więcej lawendy tak jak kto woli i jak sam odczuwa smak i zapach lawendy za pożądany w danym przepisie kulinarnym.

Ps. Ja czasami dodatkowo jeszcze mielę tę lawendę z cukru razem z tym cukrem lawendowym dla podniesienia aromatu.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz