poniedziałek, 23 maja 2016

Ciastka lawendowo-cytrynowe

Od czasu do czasu nachodzi mnie ochota, aby napełnić chociaż jedną lawendową puszkę ciastkami :)
Nie mogę tego jednak robić zbyt często gdyż jest to mało dietetyczne , a nadto  wciągające :)
Jednak dzisiaj zrobiłam kolejne ciastka mieszając coś po swojemu.

SKŁADNIKI :

  • 500 g mąki 
  • 250 g masła lub margaryny ( u mnie pół na pół )
  • 100 g cukru lawendowego
  • 100 g cukru 
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia ( kopiate) 
  • 1 łyżeczka suszonej lawendy 
  • skórka otarta z 2 cytryn 
WYKONANIE :
Cytryny dokładnie wyszorować szczoteczką i sparzyć wrzątkiem, a następnie zetrzeć z nich skórkę.
Cukier lawendowy  i zwykły cukier wraz z suszoną lawendą zmielić w młynku.
Masło i margarynę utrzeć wraz z cukrem na puszystą masę.
Dodać jajka, skórkę cytrynową  i dalej ucierać.
Dosypać mąkę z proszkiem do pieczenia i zagnieść ciasto.
Schłodzić w lodówce minimum przez 1/2 godziny.
Piekarnik nagrzać do temp ok. 180 stopni.
Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wyciskać ciastka maszynką do ciastek. 
Jeżeli nie ma maszynki zrobić wałek, który następnie ciąć na plastry i piec takie ciastka.
Piec około 17 minut do zrumienienia.

SMACZNEGO :)

Ps. Ciastka u mnie nie wyszły bardzo kształtne , ale to moja wina gdyż nie odczekałam wystarczająco długo z chłodzeniem ciasta tylko prawie od razu przystąpiłam do ich wyciskania. 








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz