sobota, 19 lipca 2014

Dżem borówkowo-porzeczkowy



U mnie  sezon borówkowy w pełnym rozkwicie tak więc aby zatrzymać uroki lata i smak zawarty w owocach postanowiłam zrobić dżem borówkowy.
Same borówki mogłyby być zbyt mdłe więc postanowiłam dodać czerwonej porzeczki i cynamonu dla polepszenia smaku :)

Składniki :

  • 3 kg borówek amerykańskich 
  • 700 g porzeczki czerwonej 
  • 1300 g  cukru 
  • 1/2 łyżeczki cynamonu 
  • 3 opakowania konfitureksu ( Gellwe )
Wykonanie :
Porzeczki czerwone umyć ,obrać z szypułek , zmiksować blenderem, a następnie przetrzeć przez sitko do garnka( najlepiej z grubym dnem ), w którym będziemy gotować dżem .
Borówki umyć ,dołożyć do garnka i częściowo też zmiksować blenderem ( tak aby część owoców była cała ).
Dodać konfitureks i cynamon ,wymieszać i doprowadzić do wrzenia od czasu do czasu mieszając aby owoce nie przywarły do garnka .
Po zagotowaniu dodać cukier, wymieszać i gotować jeszcze około 2 minuty ,a następnie gorący dżem wkładać do przygotowanych słoików ( umyte i wyparzone ).
Odwrócić do góry dnem i studzić owinięte np. ręcznikiem.

SMACZNEGO :)

Ps . Dżem wyszedł naprawdę przepyszny ,a lekka nuta cynamonu i kwaskowy smak porzeczki nadał mu tylko oryginalnego charakteru ,którego trudno by szukać na sklepowych półkach :)





Do własnych przetworów używam słoików,które kiedyś były kupione z czymś innym np. przecierem pomidorowym tak więc recykling słoikowy mam zaliczony :)



Ps. a tak wyglądają u mnie borówkowe giganty :)




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz