wtorek, 6 października 2015

Dżem dyniowo-winogronowy z nutą imbiru

Ostatnio "walczyłam" z moją wielką dynią przerabiając ją na dżemy i nie tylko :)
W wyniku tej potyczki powstał pyszny dżem z dodatkiem winogron i imbiru o lekko egzotycznej nucie.
Ja niestety ostatnio przyrządzając coś w kuchni biorę często miarkę "na oko".
Tak więc dzisiejszy przepis będzie raczej sygnalizujący co zawarłam w dżemie niż dokładne proporcje.
W sumie to dość dziwne,że tak "uciekam" od dokładnego ważenia składników gdyż niejako z racji zawodu powinnam dążyć do aptekarskiej dokładności niż do samowoli wagowej, ale widać nastąpił jakiś przesyt i bunt na pokładzie :)

SKŁADNIKI:
  • winogrona ( ja użyłam różowych) ok. 1,5 kg
  • dynia ok. 3- 4 kg
  • świeży imbir ok. 2 cm 
  • cukier ok. 1 kg
  • konfitureks  Gellwe 2 opakowania
WYKONANIE:

Winogrona umyć i obrać z kiści.
Obrane kulki winogrona umieścić w garnku z grubym dnem i gotować bez przykrycia przez około 30 minut.
Następnie powstałą papkę przetrzeć przez sitko aby pozbyć się nasion i skórek.
Dynię obrać ze skóry, pokroić w kostkę i gotować w drugim garnku do miękkości.
Gdy dynia jest już miękka ,ale nie rozpadła się całkowicie,można nadmiar soku, który się oddzielił od miąższu odlać aby dżem potem był gęściejszy.
Miąższ dyni zmiksować blenderem ,a następnie połączyć go z musem winogronowym.
Zetrzeć do tej masy około 2 cm. świeżego imbiru, dodać cukier ok. 1 kg i 2 konfitureksy.
Gotować ok. 5 minut od zagotowania. 
Przekładać gorący dżem do uprzednio przygotowanych słoików.
Słoiki odwracać do góry dnem i przykryć je np. ręcznikiem.

SMACZNEGO  :)








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz